مرجع تخصصي مقالات آموزش طراحي و پياده سازي سايت مرجع تخصصي مقالات آموزش طراحي و پياده سازي سايت .

مرجع تخصصي مقالات آموزش طراحي و پياده سازي سايت

اشنايي با زبان پي اچ پي

يادآوري :
كلام دوم و سوم PHP از   طراحي سايت فروشگاهي رمز واژه و كلمه واژه‌هاي Hypertext Preprocessor گرفته گرديده هستند. اين عبارت در معناي پيش پردازننده فرامتن ميباشد. خواسته از اين دو سخن به گويش بي آلايش اين ميباشد كه لهجه PHP داده ها را پيش از اينكه به HTML تبديل نمايد و به مخاطب اكران دهد، پردازش مي‌نمايد و آنگاه كدها را در قالب HTML در مرورگر استفاده كننده اكران مي دهد.
خواسته از Hypertext يا اين كه ابر متن، متن‌هاي گسترده و طولاني ميباشد كه به طور HTML نوشته مي گردند. اما برخلاف اينكه كدهاي درج شده تنها به طور متني و معمولي ميباشند، پس از پردازش به وسيله مرورگر مخاطب الزاما به طور متني نخواهند بود. يك مدرك HTML ميتواند دارنده تصوير، كليپ، جدول ، لينك و پيوند و... باشد. در‌حالتي كه هنوز نتوانسته ايد به نيكي اين زمينه را شعور نماييد و با خودتان ميگوييد مراد از ابر متن چه چيزي است؟ بهتر ميباشد خودتان به يك ابر متن نگاه نماييد!
از جمله برگه اوليه وبسايت سون لرن را در حيث بگيريد. آن چه ميبينيد يك كاغذ شكيل با اجزاي متعدد مثلا تصوير، متن، كادربندي و... ميباشد. البته در صورتي قصد داريد پشت صحنه اين شيت اينترنت را ملاحظه كنيد، كافي ميباشد با مرورگر خويش(به عنوان مثال مرورگر كروم) روي ورقه كليك راست فرمائيد و روي آيتم Inspect كليك نماييد. آنچه شرايط كنوني ميبينيد يك Hypertext ميباشد:
وبسايت سون لرن 
مراد از لهجه آرم گذاري يا اين كه Markup چه مي‌باشد؟
شايد براي شما اين پرسش اتفاق افتاده ميباشد كه گويش نشان گذاري چه چيزي است؟ يا اين كه تفاوت لهجه‌هاي اپ نويسي و گويش‌هاي نشان گذاري چه است؟ و چرا همگي برنامه نويس ها بر اين قضيه تاكيد مي‌نمايند كه HTML يك لهجه نرم افزار نويسي به اكانت نمياد. HTML با مقصود تعريف‌و‌تمجيد استانداري براي استعمال در طراحي سايت پديدآمد تا توسط آن بتوان صفحه هاي تارنما را پباده سازي كنيم و به يوزرها اكران دهيم.
به همين عامل در HTML از يك‌سري علائم نشان گذاري به نام تگ يا اين كه Tag استعمال شد. تگ‌ها با غرض شناساندن منظوري خاص به مرورگر مخاطب به كار گيري ميشوند. HTML را مي‌قدرت لهجه مشترك در ميان شما و مرورگرهاي اينترنت دانست. با اعتنا به قرارداد و قوائدي كه براي HTML تعريف و تمجيد شده‌است، عبارت مرتبط با هر تگ به منظوري خاص به عمل مي‌رود. اين عبارت‌ها در ميان آرم‌هاي <> قرار ميگيرند تا به وسيله مرورگر شناسايي و پردازش شوند. از جمله براي اينكه به مرورگر نشان دهيم كه‌اين متن يك جمله ميباشد از تگ
به طور


برچسب: طراحي سايت فروشگاهي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۳:۱۱ توسط:فرزانه موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :